Přeskočit na hlavní obsah

Strouhaný kakaový koláč s tvarohem


Psaly jste si o nějaký tvarohový dezert a tak jsem vybrala tři a recept na jeden z nich se dozvíte právě teď! :)
Já tento recept dělala z poloviční dávky a to z důvodu, že jsem neměla doma dostatek ingrediencí. A přesto se mi to vešlo do kulaté koláčové formy.
Při tomto dezertu jsem si více méně zahrála na Babicu, když nemáte tohle, dejte tam něco jiného :D Ve výsledku ale koláč chutnal opravdu skvěle!!!


Na 1 velký plech budeme potřebovat:
na těsto:
250g změklého másla    (když je teď to máslo tak drahé - a má být ještě dražší - já pekla ze Zlaté hané)
2 žloutky
150g moučkového cukru   (já použila normální krystalový)
400g hladké mouky
1 prášek do pečiva
4 lžíce kakaa
máslo a (polo)hrubá mouka na vymazání a vysypání plechu
moučkový cukr na posypání

na náplň:
4 vejce
špetka soli
750g měkkého tvarohu (no já měla jen doma polotučný a tučný, a co myslíte? do obchodu jsem určitě nešla)
150g moučkového cukru   (já opět použila krystalový)
1 vanilkový pudink


Postup:
K přípravě těsto ušleháme do pěny máslo, žloutky a cukr. Vmícháme sypké ingredience a vypracujeme hladké těsto. Těsto zabalíme do fólie a dáme na hodinu do mrazáku.
Mezitím připravíme náplň. Oddělíme bílky od žloutků. Z bílků a špetky soli ušleháme sníh. Žloutky vmícháme do tvarohu, přidáme cukr, pudinkový prášek a nakonec do směsi po částech zapracujeme sníh.
Plech nebo koláčovou formu vymažeme máslem a vysypeme moukou. Ztuhlé těsto rozkrojíme na polovinu, nastrouháme ho nahrubo a rovnoměrně rozprostřeme na plech. Na nastrouhané těsto rozetřeme náplň a na ni nastrouháme zbylé těsto.
Pečeme 45 minut v troubě vyhřáté na 170°C. Koláč můžeme podávat posypaný moučkovým cukrem.


Vyzkoušíte recept? Co rády pečete vy?
Kde hledáte recepty vy?


Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Vypadá to vážně dobře. Určitě to zkusím:)
    Jinak takovýmto způsobem: přidám co je doma, vznikají vždycky nejlepší nové recepty!

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá dost dobře! Určitě musím někdy vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. I chutná, určitě doporučuji vyzkoušet :)

      Vymazat
  4. Jéééj, ten koláč milujem! Mamina ho pečie snáď každý mesiac ♥

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, no tak alespoň jde vidět, že jsem nekecela a je fakt skvělý! :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.