Přeskočit na hlavní obsah

Filmová série: Filmy o tanci


Slibované set článků začíná! Každý měsíc budu zveřejňovat článek o filmech, které vám přiblíží o čem jsou (hlavně pro ty, kdo je neviděli) a jaké jsem z nich měla pocity já. Pokaždé bude jiná tématika, dnes je taneční. A můžu vám prozradit, že příště se můžete těšit na cestování -a nebojte nebudou to žádné dokumenty! :D - a zveřejním ho pravděpodobně 7. května.

Ráda bych tyhle série zveřejňovala vždy první neděli v měsíci.
To bylo jen krátké info a nyní se už můžeme pustit na samotný článek, doufám, že vám něco přinese a bude se líbit! :)




Hříšný tanec (USA,1987)
Stručný děj: Odehrává se v roce 1963 a diskotékami kralují latinsko-americké tance. Do letoviska horského hotelu přichází na prázdninový pobyt sedmnáctiletá Frances, které všichni říkají Baby, se sestrou Lisou a rodiči. V hotelu se tancuje úplně jiný tanec než na jaký je Baby, jako dívka ze slušné rodiny zvyklá - tzv. hříšný tanec. Baby se seznámí s tanečním instruktorem Johnnym a prožije nejen svou první lásku, ale i přeměnu z ošklivého káčátka na sebevědomou mladou ženu.

Můj názor: Kdo by neznal a nemiloval tenhle film. Zkrátka je to klasika, nezapomenutelná hudba a hlavně zvedačka! Od tohoto filmu všechny holky a ženy chtěli mít Patricka Swayzeho jen a jen pro sebe! Já tenhle film milovala, dříve jsem se na něj dívala nespočetně krát, teď už mi přijde více ohraný, ale pořád skvělý!



Horečka sobotní noci (USA, 1977)
Stručný děj: Vůně kolínské, květinové košile, obtažené kalhoty dole rozšíření a boty s vysokými podpatky, disko hudba Bee Gees, taneční parket jen pro sebe a svou dívku - taková je představa Tonyho o správně prožité sobotní noci po šesti dnech dřiny v obchodě s barvami. Život ale nejsou jen světla sobotních diskoték Tony pod vlivem své partnerky Stephanie i svého bratra přestává pouze snít a hledá nové perspektivy tam, kde doopravdy jsou.

Můj názor: I přesto, že je to další klasika a velmi známý film, tak abych pravdu řekla nijak zvlášť mě tento film nezaujal. Tance tam bylo méně než jsem čekala. 3/4 filmu bylo takřka o ničem, pořád se to tak nějak plácalo. Co se mi na tom filmu líbilo, byl skvělý výběr písniček! V té době novinky a dneska skvělé vzpomínkové songy. Když začaly hrát, hned jsem měla lepší náladu a úsměv na tváři! Musím se přiznat, že jsem se na ten film ani nedodívala.



Touha tančit (Polsko, 2009)
Stručný děj: Začínající novinářka Hania dostala úkol, který se má stát jejím vstupním testem. Má napsat článek o Janu Kettlerovi, jeho návratu do Polska a jeho práci zde. Ještě před získáváním materiálu na článek se Hania dozví, že je jejím otcem, který ji a matku opustil, když byla ještě malá, a zároveň se seznámí s Wojtkem, který sní o kariéře na Broadwayi, a tak se zúčastní přípravy na European Dance Show, kterou shodou okolností vede Jan Kettler. Jak se Hania vypořádá se setkáním svého otce a jak se vyvine její vztah s Wojtkem (byť je zasnoubena s někým jiným) na to už se podívejte sami. :)

Můj názor: Je to opravdu moc pěkný film, jak dějově tak i zpracováním, nicméně mi tam něco chybělo. Nějaká jiskra! Možná, že si to myslím, proto, že se mi tam příliš nelíbily zařazené street dancové prvky při klasičtějším tančení. Zkrátka jsem z toho příliš nadšená nebyla.



Souboj na špičkách (USA, 2016)
Stručný děj: Jonathan Reeves dostane za úkol obohatit Americkou baletní akademii o více současných stylů a celkově ji zmodernizovat. Pověří proto své přední choreografy Charlieho, Coopera a Tommyho, aby vybrali tanečníky do soutěžního soustředění, jehož vítězové budou přijati na akademii. Bella Parkerová, která odjakživa žije ve stínu své velmi úspěšné sestry Kate, konečně dostane příležitost zazářit jako jedna z tanečnic vybraných na soustředění.

Můj názor: Vážně nádherný film, kde se střetává láska, přátelství, cílevědomost a srdce na správném místě! Jde tam o to, že baletní tanečníci se musí naučit i uvolněné tancování a freestyloví (dá-li se to tak říct) zase baletní pohyby.Už dlouho jsem neviděla takhle krásný film. Trochu mi to připomínalo český film Muzikál aneb cesty ke štěstí, jen s rozdílem, že v českém šlo o studenty konzervatoře, takže museli nejen umět tančit ale i zpívat. Kdybych měla udělit body Souboji na špičkách je to 11/10, což znamená, že byl skvělý a předčil moje očekávání.



Tanec v krvi (Nový Zéland, 2015)
Stručný děj: Tu miluje hip hop a každou volnou chvíli s kamarády tráví pilováním tanečních kreací. Společně sní o tom, že vyhrají prestižní taneční soutěž. Konkurence je silná a horkým favoritem na vítěze je skupina K-Crew. Tu je však odhodlaný všechny přesvědčit, že se pro tanec nejen narodil, ale dokáže se jím i uživit. Pokud by neuspěl, musí na naléhání otce narukovat do armády. Soutěž se rychle blíží a pod silným tlakem rodiny i společnosti Tua čeká nejtěžší životní boj.

Můj názor: Další super film! Choreografie je tady opravdu neskutečně skvěle propracovaná! Šíleně moc se mi líbily taneční prvky, klidně bych se to naučila já, kdybych to uměla! :D Skvělé nápady tam jsou. I přesto, že film je z roku 2015, zatím není v českém znění, a tak jsem se na něj dívala v angličtině, ale s titulky. Zjistila jsem hned při prvních větách, že na Novém Zélandě mají jinou výslovnost, rychlost a bylo jim velmi špatně rozumět (teda alespoň já špatně rozuměla, zřejmě nejsem tak dobrá v angličtině :D )


Nevím čím to je a jestli se to zdá jen mi, ale téměř každý film o tančení je spojen se soutěžením. Ať už mezi sebou (aby vybrali toho nejlepšího, který se zúčastní soutěže), a nebo příprava na přímé soutěžení v dané soutěži.

Dejte mi vědět, jestli se vám článek líbil. Jestli by jste něco změnili apod.
Který film jste z těchto viděli? Jaký je váš oblíbený film?

Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Filmy o tanci se mi líbí - kromě Hříšného tance neznám ani jeden z filmů, které jsi napsala, takže děkuji za tipy.

    Jinak já mám ještě ráda třeba Tančím, abych žil (s Antonio Banderasem jako učitelem tance "odpadlíků" - podle skutečné události) nebo Hříšný tanec 2: Havana night - opravdu super příběh (také myslím, že je podle skutečnosti) no a pak asi klasika Let´s dance.

    Inka Lifestyle Blog

    Ráda bych Tebe a Tvé čtenářky pozvala na soutěž o volné vstupenky na jarní veletrh krásy Interbeauty Prague 2017 ->
    Soutěž o volné vstupenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není samozřejmě zač, to je účel článku. :)
      Kdyby to šlo, tak tady mám samozřejmě více filmů, ale článek by byl příliš dlouhý, a tak mám alespoň o čem psát příště :)

      Vymazat
  2. Lovely post!

    Can we follow each other ? :) follow me and i'll follow you back! i promise :) bye!!

    http://sabriellee.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. To je prostě klasika, kterou nejde nemilovat, že? :)

      Vymazat
  4. Nie že by ma tanečné filmy nebavili, no skôr som na komédie :) Aj keď niektoré tanečné filmy sú fájn

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat
  5. Viděla jsem pouze Hříšný tanec, na kterém jsem závislá! <3 Jinak je super Let´s dance! <3
    Ty tančíš!? :D <3
    Super článek! <3 :)
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vlastně ani ne, ale vím, že by mě to 100% bavilo :) Taneční jsem si oblíbila natolik, že si to doma někdy připomenu a zatančím si :D Zkoušela jsem i tančit podle tutoriálů na youtube, ale vždycky se u toho cítím divně, není to prostě ono, když mě netrénuje osobně nějaký člověk :)
      A děkuji moc za pochvalu! :)

      Vymazat
    2. Tak to začni tancovat v týmu! Já tancuju už 7. rokem a je to naprosto boží! Máme tam super partu, je tam sranda a jezdíme na soutěže a soustředění! <3 Je to bomba! <3

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.

INSPIRACE: Krátké vlasy

Připadá mi, že v poslední době jsou jen dva typy stylů vlasů, které momentálně frčí, a to krátké vlasy a ofina. No a dnešní článek bude právě o krátkých vlasech.
Upřímně? Já to úplně miluju, a kolikrát mám chuťse tak nechat ostříhat i já. Ale své dlouhé vlasymám natolik ráda, že bych to prostě neudělala. Jo, už několikrát jsem se rozhodla, že se nechám ostříhat takhle na krátko, ale v momentě kdy sedím na kadeřnickém křesle a kadeřnice se mě zeptá, jak moc to chci ostříhat, vždy řeknu jen konečky nebo jen to, co je doopravdy nutné.

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii.