Přeskočit na hlavní obsah

Filmová série: Filmy o vaření


Je tady opět Filmová série. Tentokrát jsem jeden měsíc vynechala a myslím, že jsem udělala dobře a stane se to pravidelností.
Tentokrát jsou filmy o vaření, nebo tedy, kde se vaření vyskytuje. Pokud byste měli tip na nějaký film, kde se opravdu dozvíte i nějaký ten recept, určitě mi dejte vědět! :)




Ratatouille (USA, 2007)
Stručný děj: Film se odehrává v Paříži. Hlavní hrdina, krysák Remy, nechce žít na skládce jako jeho předkové. Je labužníkem a touží stát se kuchařem vyhlášené restaurace.
Jeho touha po dobrém jídle ho dovede až do Paříže, přímo před vyhlášenou restauraci Gesteau's. Využije příležitosti a nahlédne oknem, načež spadne dolů, přímo do kuchyně. Poté, co je při úpravě právě vařeného jídla přistižen nejprve uklízečem Linguinim a posléze šéfkuchařem Šprclíkem, mu začíná boj o přežití. Linguini dostane za úkol Remyho zabít. Mezitím se však vařený pokrm dostane až na talíře návštěvníků restaurace, kterým neobyčejně zachutná a Šprclík nařídí Linguinimu polévku uvařit znovu, tentokráte pod bedlivým dozorem většiny kuchařů. Linguini si uvědomí, že je ztracen. Po chvilce ale dostává plán - naučit Remyho ovládat potahováním za vlasy jeho tělo tak, aby byl schopen vařit. Linguiniho sláva roste a den návštěvy gurmánského kritika Antona Ega, který má rozhodnout o budoucnosti restaurace, se nezadržitelně blíží.

Můj názor: Když jsem viděla pohádku poprvé-podruhé tam se mi moc líbila, bylo to něco nového. Deset let je deset let a v televizi je velmi často, a tak už je pro mne obehraná. Nicméně pro ty, kteří to neviděli (a myslím, že jich moc není) je to moc pěkná pohádka. Zábavné jsou hlavně ty části, kdy Remy a Linguini trénují.



Láska na kari (USA, 2014)
Stručný děj: Madame Mallory, majitelka vyhlášené restaurace se třpytem Michelinských hvězd se nestačí divit, když se do jejího městečka přistěhuje indická rodina a otevře si restauraci hned naproti přes ulici. Schyluje se k souboji dvou odlišných kultur a zcela odlišné skladby koření. Dobré jídlo aly hory přenáší. Madame Mallory zjistí, jak velké nadání má její konkurent, mladý indické šéfkuchař, a svolí k tomu, že ho vezme do učení.

Můj názor: Film byl moc krásný, ale musím uznat, že jsem viděla už lepší. Film jsem viděla asi 2x, jednou začátek a jednou konec. Nevím, čím to bylo, možná za to můžou ty televizní reklamy, ale pokaždé jsem usnula. Ten, kdo ale vydrží koukat celý film, určitě se mu bude líbit, nebo alespoň nějaké části filmu.



Čokoláda (Velká Británie/USA, 2000)
Stručný děj: Děj filmu se odehrává v malém západofrancouzském městečku v druhé polovině 50. let 20. století. Do městečka přichází tajemná mladá žena Vianne Rocherse se svojí malou dcerkou Anouk. Vianne si zde pronajme od Armande Voizin obchodní prostory, kde otevře netradiční cukrárnu respektive obchod s čokoládou a čokoládovými cukrovinkami. Postupně si získává na svoji stranu přízeň všech zdejších obyvatel nejen svými čokoládovými sladkostmi, ale také svojí vlídnou, přívětivou a milou povahou. Zpočátku si sice znepřátelí místního starostu a zbožného šlechtice hraběte de Reynaud, který proti ní za pomoci místního faráře štve místní obyvatele, ale nakonec si získá i jeho přízeň. V polovině filmu se seznámí s mladým kočovným hudebníkem Rouxem, se kterým se spřátelí a naváže vztah, který v ní vzbudí touhu usadit se zde natrvalo.

Můj názor: Tento film jsem viděla jen jednou, ale byla jsem z něj nadšená! Vím, že existuje i knížka, tu mám doma, ale ještě jsem ji nečetla, takže se na ni pravděpodobně vrhnu. Možná vás přiměje i k podívání se i jedna obsazená role Johnnym Deppem, který hraje právě Rouxema.



Koření života (USA/Austrálie, 2007)
Stručný děj: Kate Armstrong je kuchařka tělem i duší. Nemá rodinu, přítele ani koníčky, jen svou práci, která je pro ni vším. Na jednu stranu díky tomu získala místo respektované šéfkuchařky luxusní restaurace, na druhou to však pro její výbušnou povahu znamená spoustu potíží. Její život se nečekaně změní, když její sestra Christine zahyne při autonehodě a ona se musí postarat o její desetiletou dceru Zoe. Majitelka restaurace Paula vnutí Kate týden volna, ona je však ve snaze postarat se o dítě zcela bezradná, tím spíš, že dívenka, otřesená ztrátou maminky, jí situaci příliš neusnadňuje. Další šok Kate čeká v restauraci. Paula totiž přijala nového kuchaře Nicka Palmera, který její strohou kuchyň plnou kmitajících kuchařů proměnil v uvolněné místo zářící úsměvy personálu, kteří stíhají i bez Katina velení. Zmatená šéfkuchařka se s Paulou kvůli tomu pohádá. Nedaří se jí skloubit práci s péčí o dítě, s nímž se přes veškerou snahu nedokáže sblížit. Naštěstí je tu Nick, kterému se podaří Zoe rozveselit. Na její přání musí Kate s Nickem strávit neděli a trojice prožije krásný den. Kate se dokonce začne s Nickem i Zoe sbližovat. Těžce však nese jeho popularitu v podniku. A když mu Paula nabídne stálé místo, pohádá se s ním. Nick kvůli ní nabídku odmítne a z podniku odejde. Utíká taky Zoe, když zjistí, že se s Nickem rozešla. Je možné v takové chvíli ještě něco zachránit?

Můj názor: Stejně jako Ratatouille, když jsem ho viděla 1., 2. milovala jsem ho, ale jak ho v televizi dávají často, líbí se mi čím dál méně. Stále to je ale super film! Takže kdo ho neviděl, doporučuji :) Nacházejí se tam i vtipné scény. Podle mě vás ten film bude bavit. A bude lepší než film Láska na kari, který jsem zmínila výše.



Dokonalý šéf (USA, 2015)
Stručný děj: Šéfkuchař Adam Jones měl všechno, co si jen mohl přát, bohužel svojí vinou o to všechno přišel. Se dvěma hvězdičkami od Michelina měl bývalý postrach pařížských restaurací pocit, že mu patří svět. Vždy dělal věci po svém a jediné co ho zajímalo, byla dokonalá exploze chutí na talíři. Nyní se o to musí pokusit znovu - otevřít si vlastní restauraci a získat nepolapitelnou třetí michelinskou hvězdu. Na to ale bude potřebovat získat na svoji stranu ten nejlepší tým.

Můj názor: Naprosto skvělý film! Je sice pravda, že když vidíte ty skvělá jídla, dostanete na ně okamžitě chuť, ale taky získáte touhu vařit taky tak. Ne že by mi to nějak dlouho vydrželo (vlastně jsem ještě ani nezačala), ale rozhodně mě to alespoň nakoplo. Samozřejmě, že tam nejde jen o jídlo, je to zároveň i vtipný film a nějaká ta láska (nejen k jídlu) taky proběhne. Rozhodně se na film koukněte a dejte mi vědět, jestli se vám taky líbil.


Viděli jste nějaký z těchto filmů? 
Jaký je váš oblíbený film?

Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Pěkný výběr filmů. Za mě určitě Ratatouille. To je pohádka na kterou bych se mohla dívat pořád dokola. A potom co jsem viděla, tak Láska na kari. Zbytek jsem neviděla, ale jestli je to o vaření, tak se určitě mrknu :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To já zase Ratatouille vidět tak často nemusím :D Ale určitě se koukni na ten zbytek! :)

      Vymazat
  2. Palce nahoru za Lásku na kari a Čokoládu!
    catthegdiaries.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Já znám akorát Ratatouille. To je tak skvělý film! :) Určitě se podívám i na ty ostatní filmy, zní docela dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonalý šéf a Koření života jsou podle mě z nich nejlepší :)

      Vymazat
  4. Ratatouil mám veľmi rada. Ja mám rada asi hocijakú rozprávku :) Takže za mňa big like

    Veľká, mega GIVEAWAY o nádherne voňajúci balíček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, teď jsi mě inspirovala, že bych mohla napsat článek do Filmové série pouze s pohádkami :)

      Vymazat
  5. Aj z tejto inšpirácie som už čo-to videla, avšak ja mám pri nich veľký problém - som takmer vždy hladná! Haha ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)