Přeskočit na hlavní obsah

Maková bábovka


Už delší dobu jsem nic nepekla, a tak jsem hledala na internetu nějaký recept, na který bych měla doma ingredience. Receptů, které bych chtěla udělat, jsem našla spoustu, ale pokaždé mi chyběla minimálně jedna ingredience.
Až jsem našla recept na tuhle makovou bábovku, a musím říct, že byla fakt moc dobrá! A chutnala spousta lidem. Takže rozhodně doporučuju, dokonce mi někteří řekli, že chutná jako ta kupovaná, kterou kdysi prodávali s citronovou polevou, což mě opravdu potěšilo.



Na jednu (velikostně) obyčejnou bábovku budeme potřebovat:
500g polohrubé mouky
1 sáček prášku do pečiva
špetka soli
špetka mleté skořice
250ml mléka
250g mletého máku
250g krupicového cukru
1 sáček vanilkového cukru
125ml oleje
2 vejce
máslo (na vymazání formy)
mouka (na vysypání formy)
moučkový cukr (na posypání)


Postup:
Mouku přesejeme do mísy, smícháme s práškem do pečiva, špetkou soli a skořicí.
Vše zalijeme mlékem, přisypeme mák, oba druhy cukru a olej, přidáme žloutky a umícháme hladké těsto.
Do těsta vmícháme sníh z bílků.
Těsto vlijeme do předem vymazané a vysypané formy na bábovku a pečeme v troubě předehřáté na 180°C asi 45 minut.
Troubu při pečení neotevíráme, aby se těsto nesrazilo a nekleslo. Po upečení necháme chvilku vychladnout, vyklopíme a pocukrujeme moučkovým cukrem nebo polijeme citronovou polevou z citronové šťávy a moučkového cukru.



Vyzkoušíte recept? Jaký recept byste zde chtěly vidět příště? :)

Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Je moc dobrá, taky ji občas děláme doma :) Já bych uvítala třeba domácí pizzu, nebo nějaký tvarohový dortík :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pizzu máme skvělý recept a dlouho už se na ni chystáme, takže je možné, že se tady objeví, díky za tip!
      A tvarohový dortík by taky mohl být, i když tvaroh nemám ráda, tak cheesecake (i když je spíše ze sýru) mi opravdu moc chutná! :)

      Vymazat
  2. Tá vyzerá tak chutne!!

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, taky byla, hodně lidí mi říkalo, že chutná jako kupovaná :D

      Vymazat
  3. To vypadá skvěle, určitě vyzkouším. A přidávám se, že recept na pizzu by byl úžasný. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře! Tak já se jeden den hecnu a překvapím doma pizzou (jsem spíše dezertní typ než obědový/večeřový) :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

INSPIRACE: Krátké vlasy

Připadá mi, že v poslední době jsou jen dva typy stylů vlasů, které momentálně frčí, a to krátké vlasy a ofina. No a dnešní článek bude právě o krátkých vlasech.
Upřímně? Já to úplně miluju, a kolikrát mám chuťse tak nechat ostříhat i já. Ale své dlouhé vlasymám natolik ráda, že bych to prostě neudělala. Jo, už několikrát jsem se rozhodla, že se nechám ostříhat takhle na krátko, ale v momentě kdy sedím na kadeřnickém křesle a kadeřnice se mě zeptá, jak moc to chci ostříhat, vždy řeknu jen konečky nebo jen to, co je doopravdy nutné.