Přeskočit na hlavní obsah

Výhody čajů a typy pro každou náladu

Cítíte se smutní nebo vystresovaní? Čaj dokáže vám dodat tolik energie kolik potřebujete v závislosti na náladě. Je všeobecně známo, že oolong, zelený či černý, rooibos čaje apod. mají spoustu zdravotních výhod, ale věděli jste, že dokáží ovlivnit naši náladu? Čaje obsahují éterické oleje, antioxidanty a minerály, které mají přímá vliv na naši náladu v dobrém slova smyslu. Zde jsou druhy čajů pro různé nálady:

Vyčerpaný
Pokud se cítíte vyčerpaní, dejte si zelený čaj. Obsahuje L-theanin, který zvyšuje mozkové vlny, stejného účinku dosáhnete i při meditování.

Stres a úzkost
Heřmánkový čaj má pozitivní vliv na snížení stresu a úzkosti. Zvyšuje průtok krve do mozku a působí proti účinku stresového hormonu kortizolu.

Emocionální vyrovnanost
Mátový čaj vás může dostat do emocionální vyrovnanosti a udržet vás v klidu. Pokud trpíte tímto problémem, dejte si mátový čaj a budete se cítit lépe.

Deprese
Jsi v depresi? Předtím než si vezmete svá antidepresiva, vyzkoušejte lemongrass čaj. Esenciální oleje v lemongrass pomáhají uklidnit smysly a funguje jako antidepresivum.
Spánek
Levandulový čaj je nejlepší pro usínání. Zpomaluje krevní oběh, činnost nervové soustavy a podporuje relaxaci, která vám přidává na zdravý a klidný spánek.

Energie
Zázvorový čaj má vliv na posílení nálady, které způsobí zlepšení energetické hladiny a zároveň dává pocit tepla a pohodlí.

Roztěkanost
Třešňový čaj je účinný proti neklidu. Zpomaluje průtok krve stejným způsobem jako levandule. Díky němu se můžete cítit uvolněně a odpočinutě.

Probuzení
Černý čaj nebo chai vás dokáže probudit, pije se hlavně ráno po celém světě, hlavně v Indii. Obsahuje přírodní stimulanty jako je kofein, který vás probudí.
Šťastný a pozitivní
Indický masala chai vás dokáže rozveselit téměř okamžitě a dodá vám pozitivní a šťastný pocit. Chai je skvělý hlavně když máte něco těžké na práci nebo vás čeká náročná situace. Koření jako hřebíček, zázvor, kardamon atd. pomáhá podporovat pozitivitu.

Rozzlobený
Pomerančový nebo citrónový čaj může snížit hněv. Samotná vůně vás uklidní.


Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Úplně super článek, čaje jako horké nápoje na mě uklidňují sami o sobě. Ještě bych dodala meduňku na spánek a antistres, je super, uklidňuje a před spaním uspává :) Černý čaj mě nabudí, to je pravda a stejně nejvíc mám ráda zelený ♥ samozřejmě sypaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já miluji čaje, a tak se tady určitě objeví ještě dost článků. Nejvíce piji zelený, černý mi moc nechutná :(

      Vymazat
  2. Kafe a čaj jsou něco, bez čeho si nedokážu představit jeden jediný den. Dříve jsem pila jedině sáčkové, ale posledních tak cca 5 let ujíždím jen na sypaných a musím říct, jak moc velký rozdíl to je. Mezi mé nejoblíbenější patří máta, zelený čaj, jasmínový a rooibos.

    Michelle Morchella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez kávy bych zvládla žít :D sice je pravda, že na ni občas chuť mám, ale to je tak jednou za měsíc minimálně :D Ano, taky jsem dřív pila sáčková, ale sypané mají mnohem lepší chuť :)

      Vymazat
  3. Super článek! Já na čaji sice zas tak neujíždím, ale po tomhle článku jsem dostala hroznou chuť :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem pořád tedy spíše kávová, ale je pravda, že čajům dávám teď velký prostor a občas jej i za kávu vyměním:)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za tipy - na nespavost používám zatím jen heřmánek a na deprese fitbox :D
    Asi si pořídím další varianty čajíků :)

    Inka Lifestyle Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač! :) Jsem ráda, že jsem pomohla, je třeba vyzkoušet :)

      Vymazat
  6. Ďakujem za radu, ktorý čaj kedy pit😄 Doteraz som nevedela a veľmi si mi pomohla ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :) to mi opravdu dělá radost! :)

      Vymazat
  7. Čaje by pro mě byly skvělé řešení na problémy, ale když já se je prostě za boha nemůžu naučit pít :( Když už, tak si dám jen černý s medem a citrónem..

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaké čaje piješ? :) Co třeba zkusit nějaký jiný, který ti opravdu tak zachutná, že nebudeš chtít pít už nic jiného? :)

      Vymazat
    2. Na takový jsem bohužel ještě nenarazila, ale snad to přijde :D

      Vymazat
  8. No ja čaje veľmi nepijem, som skôr kávový typ, ale môj súbenec ich teda pije každý deň, takže je super vedieť, čo a ako vplýva :) Pekný blog, sledujem ťa :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. Super tipy. Ja sice nie som velmi čajová, ale občas si nejaký dám. Najradšej mám nejaké s prichutou citrona či pomaranča, alebo medovku, lipu.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
  10. Jééj, to je veľmi príjemný článok! Ja milujem čaje ❀ Akurát som dnes dostala jeden od kamarátky :)

    * Missha M Perfect Cover BB Cream *

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek!
    Moc často čaje nepiju, ale poslední dobou se snažím... Já jsem spíš kávový člověk! :D <3

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.