Přeskočit na hlavní obsah

Učící úterý: Jak zvládat stres část 2.


Slibovaná druhá část je tady. Nebudu to dlouho okecávat, protože vše podstatné bylo zmíněno v první části. Nyní se pojďme podívat na další 4 způsoby, které nám pomůžou zvládnout stres.

1. Vyhýbejte se negativnímu myšlení
V životě nejsou jen špatné věci, a tak se snažte na ně nesoustředit a hledejte v nich něco dobrého! Uvědomte si za co jste vděční. Klidně si sedněte, vemte papír  a tužku a sepište si to - rodina, láska, bezpečí, zdraví, domácí mazlíček - cokoliv.
Každý den hned po probuzení se pochvalte, nebo si řekněte něco pozitivního, vaše nálada se ihned změní. Budete se tak soustředit na něco hezkého.
Snažte se se sebou mluvit pozitivně a řešte vše pozitivními výroky - Zvládla jsem to minule, zvládnu to i teď! nebo Když to zvládli ostatní, zvládnu to taky!



2. Zorganizujte si svůj život
Nastavte si cíle, kterých chcete dosáhnout například každý den, napište si seznam úkolů na každý den a nezapomeňte i na přestávky, které využijte k relaxaci a odpočinku.
Buďte realističtí - není dobré si naplánovat nespočet úkolů, které nelze stihnout a pak být naštvaný, že jste je nestihli.
Nejsložitější a nejnepříjemnější úkoly začněte dělat jako první, odpoledne se vám nebude chtít a řeknete si, že jste je přeci jen měli začít ráno a začnete z toho být ve stresu - a to není dobře!
Na konci dne si seznam znovu přečtěte a myslete na to, co jste během dne zvládli. Je to určitě příjemný pocit.


3. Přestaňte si dělat starosti s tím, co nemůžete změnit
Naučte se akceptovat věci, které nelze změnit. Ano je to složité, ale vy to zvládnete!
Když připustíte, že s něčím skutečně nemůžete nic dělat, pomůže vám to zvyknout si na tuto situaci. Uvědomte si, že stres je zbytečný.
Třeba loni se mi stalo, že jsem kamarádovi něco rozbila a oprava (pro mě - nepracující) stála šíleně moc. Sice si to vyčítám, jsem z toho pořád smutná a říkám si, co bych udělala teď, ale už to nezměním.

4. Buďte zodpovědní za to, aby byl život podle vašich představ
Naučte se lidem říkat ne. Nemůžete udělat vše, co se po vás žádá. I když abych pravdu řekla, já neumím lidem říkat ne - nechci je totiž vidět zklamané nebo naštvané.
Nesnažte se být pořád dokonalí. Perfekcionismus způsobuje mnoho stresu. Uvědomte si, co můžete a co nemůžete.
Nebuďte na sebe přísní jen proto, že se vám něco nepodařilo. Pokud jste se snažili a udělali pro to všechno, nic víc jste už ani nemohli udělat.
Dělejte to, co vás baví a pomalu si šlapejte cestičku k vašim snům.



Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Úžasný článek, jako vždy. Všechny čtyři body pro mě v životě fungují. :) Já se shodou okolností rozepsala na podobné téma v mém nejnovějším článku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Kat! Jsem ráda, že to funguje! :)

      Vymazat
  2. veľmi užitočný článok ! ja som sa tiež niekedy viac stresovala,ale teraz sa to snažím mať pod kontrolou, a hlavne si vravieť ten bod, že sa nemám trápiť niečím čo nezmením :)
    teším sa ďalšie takéto tvoje články :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem na tom úplně stejně jako ty! :) Držím palce, ať ti to vychází dál a děkuji ti moc :)

      Vymazat
  3. Ach ano, dobrý článek. Já jsem docela stresoněk, tak už mám taky vychytané tipy,co pomáhá. Ale taky se stane, že i když vše výše napsané znám, teoreticky,do praxe to někdy nedostanu. Mně pomáhá právě mít plán, vzpomínat na minulé úspěchy, že se svět nezboří kvůli blbé zkoušce, vypovídat se, třeba i vyplakat, to je fuk. Jo, nebýt na sebe přísná, to je něco :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, každý máme i bad moments, kdy prostě stresu podlehneme, ale důležité je že se snažíme! :) Držím ti palce! :)

      Vymazat
  4. Užitečný článek. Občas se i já dostanu do stresových situací, i když mi přijde, že je to čím dál častěji a tohle mi pomůže, jak ten stres aspoň nějak lépe zvládat :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti alespoň trošku mohla pomoct, držím ti palce ať stresové situace zvládáš lépe! :)

      Vymazat
  5. Niekedy je dobré mať stres, teda myslím ten pozitívny stres, ktorý ťa nakopne. :) Ale inak super článok! xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem perfekcinonalista. Vím, že to způsobuje stres, a tak se to, aby bylo všechno dokonalé snažím redukovat. :D Život je potom přece mnohem hezčí! Krásný blog a krásný článek!!! ♥♥♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.