Přeskočit na hlavní obsah

Učící úterý: Jak se učit


Ať už se učíte do školy nebo pro své potěšení něco nového, může se stát, že vám to nepůjde úplně podle vašich představ. Nevzdávejte to! Stačí třeba udělat pár změn vašeho učení a změní se to k lepšímu! :)
Pro studenty před pár dny začalo druhé pololetí, a tak je u mnohých třeba vylepšit známky. Mě například čeká na jaře maturita, takže o učení rozhodně něco vím.
Pojďme se podívat na pár tipů.

1. Uvědomte si, že se učíte pro sebe, abyste se zdokonalili. Možná, že teď o tom nechcete ani slyšet, ale třeba se vám to v budoucnu bude hodit!

2. Udělejte si plán! Sepište si, co všechno se musíte naučit a hlavně na kdy. Seřaďte si to podle složitosti, s tím nejtěžším začněte, protože později se vám rozhodně chtít nebude. Hlavně buďte realističtí!


3. Najděte si klidné místo, kde vás nikdo a nic nebude vyrušovat. Vypněte si počítač, internet v mobilu nebo rovnou celý telefon. Nebudete tak mít tendence se koukat, zda vám někdo nenapsal.. no a všichni víme, jak to nakonec dopadne (Instagram, Facebook, Messenger, Youtube, Instagram, Facebook,..) Pokud se vám to nedaří, zkuste změnit prostředí, například knihovna nebo v teplejším počasí třeba v parku.

4. Zjistěte kdy se nejvíce soustředíte na učení. Jestli je to ráno/dopoledne, odpoledne či večer. Za mě je to rozhodně ráno/dopoledne, kdybych se učila večer, nepamatovala bych si vůbec nic.

5. Připravte si vše co budete potřebovat, ať se později nezdržujete s tím, že budete muset odbíhat, protože něco nemáte. Ať už to jsou učebnice, sešity, bloček s poznámkami, propisky či zvýrazňovače.

6. Zvýrazněte si potřebné informace v textu, ale hlavně to nepřehánějte, nechcete přece, aby jste měli zvýrazněné úplně všechno. Budete ještě více nervóznější z toho kolik toho máte. Zvýrazňujte opravdu jen to nejdůležitější.

7.  Pokud máte čas, vypište si důležité inspirace na nový papír. Z vlastní zkušenosti to můžu doporučit, co projde rukou projde i hlavou. :) Podobně jsou na tom i kartičky. Z jedná strany si napište otázku nebo pojem a z druhé strany odpověď.

8. Dělejte si přestávky. Nikdo z nás nevydrží se učit několik hodin v kuse, vždyť přece i ve škole máme po 45 minutách pauzu :) Dejte se třeba něco dobrého nebo se protáhněte.

9. Snažte se si co nejvíce zapamatovat už ve škole. Dávejte v hodinách pozor, rozhodně se to vyplatí!

10. Učte se co nejčastěji a nejdříve to jde. Čím více se budete učit, tím více se toho naučíte, takže je dobré se učit co nejčastěji. Čím dříve s tím začnete, tím snazší pro vás bude si vše zapamatovat. Znamená to, že byste se na zkoušku měli začít učit co nejdříve a nečekat až na poslední chvíli.

Vytiskněte si plánovač na březen.














Jak se učíte vy? 
Máte nějaké jiné tipy? Určitě je napište dolů do komentářů, pomůžete tak mnoha lidem. :)
Co nejlépe funguje vám?

Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Docela zajímavé způsoby a tipy jak se učit. Mě teda vždycky stačilo dávat pozor ve škole, přečíst si párkrát to, co se mám učit a pak si udělat nějaké to cvičení nebo zkušební test, ale je to člověk od člověka. Někdo by se třeba takhle ,jako já, nic nenaučil :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  2. Mně pomáhá hlavně číst si látku nahlas a rozumět ji, mít ji v praktických kontextech, zvýrazňovat a plánovat, ať nejsem ještě ve větším stresu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Co nejvíc pomáhá mně, je udělat si výpisky z poznámek ze školy. Musím nad tím pořádně přemýšlet, když z toho vytahuju to nejdůležitější, a tím se to nejlépe naučím. :) Super článek!

    By Chanel.

    OdpovědětVymazat
  4. Také si píšu ty kartičky. Pomáhá mi to nejvíce! :) Jinak přeji mnoho štěstí při maturitě! ♥♥♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.