Přeskočit na hlavní obsah

Učící úterý: Jak zvládat stres část 1.

Každý z nás se setkal se stresem, vždyť v této uspěchané době, plné úkolů a povinností, není lehké se mu vyhnout. Nejenže stres škodí našemu šťastnému a spokojenému životu, ale zároveň se dotýká našeho zdraví. Může se ale stát, že stres nám bude prospěšný, tehdy se ale nejedná o stres kontinuální, který prožíváme každý den.


Co je dobrý a co špatný stres?
Pokud se jednou za čas vystresujete například při proslovu/mluvení na veřejnosti, můžete tím posílit celkovou odolnost organismu. Ale pokud se stresujete každý den nad tím, že nestíháte všechny činnosti, které jste si naplánovali, nebo že něco neumíte do školy a podobně, pravděpodobně se stres projeví po nějaké době na vašem celkovém zdravotním stavu.
Mluvím z vlastní zkušenosti. Já například z nadměrného stresu málo jedla, a tak jsem za necelé tři měsíce zhubla 6kg.

Nejdůležitější je si uvědomit svůj problém a odkud pramení a zároveň se s ním i patřičně vypořádat!



A jak se se stresem vypořádat?


1. Pravidelně cvičit!
Možná tomu nechcete věřit, ale opravdu je to tak. Sebemenší, ale hlavně pravidelný (!!!) pohyb vás dokáže z větší části zbavit stresu. Cvičení totiž odstraňuje stresové hormony a zvyšuje hladinu endorfinů, což jsou hormony štěstí.
Podle mě by si měl každý vyhradit alespoň půl hodiny pro sebe a vyplnit ho právě třeba cvičením. Nemusí to nijak drasticky přehánět, nemusíte vůli toho chodit do posilovny a "zbytečně" utrácet. Klidně si vyberte nějaké cviky na internetu, které můžete praktikovat i doma. Ať už to bude posilování, jóga nebo se půjdete jen projít, rozhodně se budete cítit mnohem lépe a velmi brzy pocítíte výsledky.

2. Dostatek spánku
Tenhle bod se bude zřejmě všem líbit. Při dostatečném množství spánku se snižuje hladina stresu. Když nemáte dostatek spánku, vaše tělo používá stres, aby vás udrželo v akci.
Dospělý člověk potřebuje 7-8 hodin spánku. Spíte takhle dlouho i vy? Já rozhodně ano! A musím se přiznat, že někdy i déle. Zvykněte si spát pravidelně. Pokud můžete, snažte se chodit spát a vstávat každý den ve stejnou dobu. Vaše tělo tak bude vědět, kdy má být unavené, bude se vám snadněji usínat. Já například vstávám každý den v 5:45 a byť bych chtěla chodit spát o půl 10 večer, tělo je natolik vyčerpané, že někdy usnu i v osm večer.

3. Jezte správně
I obyčejná voda dokáže snížit hladinu stresu, a tak se vyhni slazeným minerálkám a podobným nápojům. Alkohol a kofein může způsobit stresové reakce, zvláště když pijete kávu v práci!
Jezte zdravou snídani a i během dne zdravé svačiny. Je lepší sníst více malých porcí jídla než tři velké.
Pro menší míru stresu jezte například pomeranče, špenát, lososa, zelený a černý čaj.

4. Naučte se relaxovat
Důležité je myslet na něco pěkného, pozitivního, nebo se nemyslet vůbec na nic. Poslouchejte klidnou relaxační hudbu. Hudba totiž dokáže člověka uklidnit a zpříjemnit náladu. Poslouchejte hudbu, kde se nezpívá, čistě jen nějaký hudební nástroj. Pokud to ale není nic pro vás, poslouchejte zkrátka to, co vás dokáže uklidnit.
Další způsob relaxace může být koupel, přidejte si do ní sůl nebo esenciální olej.
Pokud ani s těmito tipy nejste spokojeni, můžete taky vyzkoušet masáž. Objednejte se u masérky, tak se z toho alespoň nebudete moci vyvléknout a tu chvilku si opravdu najdete.

5. Dělejte jógu a meditujte
Jak už jsem zmínila v prvním bodě. Zbavit se stresu můžete i pomocí jógy. Meditace pročistí vaši mysl a v kombinaci s jógou vám poskytne dvojitou relaxaci a uleví od stresu.
Jógu můžete cvičit sami doma a nebo se přihlásit na kurz, abyste se naučili nové pozice a jak je správně cvičit. Postupem času se naučíte i složitější pozice, a tak se budete na ně soustředit a nemyslet na stres.

6. Dělejte to, co vás baví
Vždy, když se díváme na seznam věcí, které musíme udělat, máme pocit, že nám nezbývá čas na věci, které nás baví, ať už je to kreslení, čtení a podobně. Měli byste si každý den najít chvíli na to, co máte opravdu rádi.
Pokud nemáte žádnou činnost, která by vás bavila, zkuste si nějakou najít. Pokud jste se chtěli naučit hrát na nějaký hudební nástroj nebo se naučit stříhat videa, pusťte se do toho! Tím, že se budete učit něco nového, nebudete myslet na to, co vás trápí a ještě se naučíte to, co jste vždycky chtěli.
Nejlepší by bylo, abyste si pro tuto činnost vyhradili hodinu, pokud ale tolik času nemáte, čtvrthodinka by mohla stačit.
Popravdě řečeno mě baví malovat i číst, a naučit bych se chtěla stříhat videa a hrát na kytaru.

Mějte se v lásce,

Komentáře

  1. Super článek!
    Většinu z těchto věcí dělám a musím souhlasit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      Ano, já se snažím dělat vše, i když to jídlo.. no, trošku pokulhává :D Ale jinak pravidelná jóga, spánek, to všechno tam je :)

      Vymazat
  2. Skvělý, pozitivní článek, všechny body se snažím dodržovat a řekla bych, že vše opravdu funguje. I doprovodné obrázky jsou úžasně uspořádané a sladěné. :) Máš moc pěkný styl psaní, tvůj blog si přidávám mezi oblíbené. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kat! ♥ Děkuji ti moc, o to jsem se přesně snažila, aby byl pozitivní, aby se tím lidi motivovali a hlavně jim ukázat, že to funguje. Jsem ráda, že to splnilo účel! :)
      Jsem moc ráda, že se ti můj styl a můj blog líbí, dělá mi to velkou radost! :)

      Vymazat
  3. Úžasný článek! Můj největší problém bude asi nepravidelný spánek. Meditaci jsem zkoušela během léta a teď mám pocit, že bych měla zase začít. :) Taky bych měla určitě začít jíst zdravěji. Poslední dobou se opravdu snažím se víc věnovat tomu, co mě baví a máš pravdu, že to člověku hrozně pomůže.
    Opravdu krásný a inspirativní článek. :)
    Young, Wild and Free

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Terko :) Já bych chtěla meditaci vyzkoušet a určitě se jednou objeví i v "učícím úterý" :) kdybys měla nějaké tipy a rady budu jedině ráda ♥ :) s tím zdravým jídlem jsem na tom stejně, snažím se, ale není to úplně 100%. Ano já začala více malovat a je to skvělé na odreagování a doufám, že mi brzy vyjde i tak kytara a bude to maximálně top :) Děkuji moc, o to jsem se přesně snažila, aby to bylo pro lidi inspirativní :) A přeji hodně štěstí s pravidelnějším spánkem! :)

      Vymazat
  4. Já se stresuji kvůli každé hlouposti. Nesnáším to na sobě a snažím se s tím pracovat. Většinou se stresuji kvůli škole - že se nestihnu naučit, že dostanu špatnou známku... A docela jsem to s tím učením přeháněla. A tak jsem si řekla, že se zaměřím jen na maturitní předměty a v ostatních zvolním. Když se učím už delší dobu a neleze mi to do hlavy, vezmu do ruky knížku a chvíli se odreaguji. A musím říct, že nějaký pokrok vidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom podobně, já se stresovala i kvůli toho, že jsem šla mamce naproti do práce nebo do obchodu a tak. Ale hlavní stres mám taky kvůli škole. Jako samozřejmě, že jsem ve stresu, že dostanu špatnou známku, ale víc jsem ve stresu z toho, co mi doma řeknou. Akorát já nedokážu se méně učit do nematuritních předmětů. Je to super, že sis našla něco, co ti pomůže se odreagovat. Čtení obě máme rády :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.

INSPIRACE: Krátké vlasy

Připadá mi, že v poslední době jsou jen dva typy stylů vlasů, které momentálně frčí, a to krátké vlasy a ofina. No a dnešní článek bude právě o krátkých vlasech.
Upřímně? Já to úplně miluju, a kolikrát mám chuťse tak nechat ostříhat i já. Ale své dlouhé vlasymám natolik ráda, že bych to prostě neudělala. Jo, už několikrát jsem se rozhodla, že se nechám ostříhat takhle na krátko, ale v momentě kdy sedím na kadeřnickém křesle a kadeřnice se mě zeptá, jak moc to chci ostříhat, vždy řeknu jen konečky nebo jen to, co je doopravdy nutné.

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii.