Cookies recept č. 1

neděle, ledna 31, 2016

Slíbila jsem, že budu přidávat recepty z mých pečících pokusů (a nejen pečících), které mám uvedené ve svém Pokrmovém wishlistu.

Jako první jsem zkoušela čokoládové cookies, které jsem pekla ve čtvrtek. Ačkoliv jsem si s chutí nebyla úplně jistá, mým rodičům a mému kamarádovi chutnaly. Zveřejnila jsem i fotku na svůj osobní facebook a začali se mi ozývat spolužáci a učitelé, ať přinesu v pondělí ochutnat, takže jsem dnes pekla znovu a nejen čokoládové (nějakým záhadným způsobem nezbyla)  ale i oříškové.
Řekla bych, že se mi ty oříškové podařily více, ale to záleží i na chuti každého z nás. :)

Na dva plechy cookies potřebujete:
142 gramů hladké mouky
1/4 lžičky pečíčí sody
1/4 lžičky prášku do pečení
1/2 lžičky soli
113 g másla pokojové teploty
90 gramů cukru krupice
90 gramů hnědého třtinového cukru
1/2 lžičky vanilkového extraktu
1 velké vejce
100 g nasekané čokolády nebo čokoládových čoček.

Troubu si předehřejeme na 175 °C. V míse důkladně promícháme mouku, prášek na pečení, sodu a sůl. V jiné míse začneme máslem. Máslo pokojové teploty vyšleháme s oběma cukry po dobu 2 minut. Přidáme vejce a vanilkový extrakt a důkladně prošleháme. Ve 3 etapách přidáme suchou směs a dobře zapracujeme. Na závěr přidáme nasekanou čokoládu. Čokoládu už zapracujeme pouze vařečkou.

Na plech potažený pečícím papírem dáváme těsto o velikosti cca 1 vrchovaté lžičky (pro menší tvar sušenky). Těsto nemusíme nijak tvarovat do kulatého tvaru, sušenky udělají kulatý tvar samy v teple trouby. Pečeme zhruba 10 minut.

Po vyndání z trouby necháme cookies asi 2-3 minuty vychladnout, trochu zpevní a budeme je moci přesunout na talíř, aby vychladly.







Mějte se v lásce,

  • Share:

You Might Also Like

5 komentářů

  1. to víš, že jo :D mě dietářce, co žere jenom salát doporučuj recept :D slintááám ♥
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tak super, gratuluji k odškrnuté položce :). Já jsem cookies jako takové už samozřejmě měla, ale péct jsem je ještě nezkoušela.. Ale chci to zkusit, ale nejdřív si chci pořídit do kuchyně nějakou cool velikou sklenici, kterou potom cookies naplním :)

    OdpovědětVymazat
  3. Milujem cookies a už sa teším kedy vyskúšam aj tento tvôj recept :)

    https://victoriaparrker.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat