Rozhovor s dívkou, která úspěšně zhubla za rok 58kg

středa, srpna 26, 2015

Tohle mě napadlo opravdu náhodu a do blízké budoucnosti mám v plánu udělat podobné rozhovory s jinými lidmi na jiná témata :)
Tenhle rozhovor je o tom, jak dokázala moje kamarádka Věrka zhubnout během roku 58kg! Čím se motivovala, co jí to přineslo, čeho se musela vzdát a co se změnilo v jejím životě se dozvíte o pár řádků níže.


Kolik jsi měla kilo na začátku, kolik teď a kolik by jsi chtěla ještě shodit?
Moje nejvyšší váha byla neskutečných 124kg. Nyní mám při výšce 175,6 cm 66kg. V plánu mám ještě přibližně 6kg, abych se dostala na svoji vysněnou váhu.

Má/měl nadváhu někdo jiný ve tvé rodině - rodiče, strýcové,..?
Mamka byla silnější. Nejsilnější byla po mém narození, ale během života kvůli stresu něco zhubla. Otec byl taky silnější, na něm se ale během let zase projevil alkohol. Ano, dá se říci, že v mé rodině se nachází více lidí, kteří trpí nadváhou. Jenže já trpěla již obezitou toho nejvyššího stupně, ne pouze nadváhou.

Věrko, kdy ses rozhodla, že už toho bylo dost a chtěla jsi zhubnout? A proč?
Hubnout jsem zprva začala kvůli tomu, že už jsem dál nemohla. Byla jsem na pokraji sil, pořád jsem byla nemocná, ve škole jsem měla velké problémy. Nesnášela jsem se tak moc, že jsem se styděla už vůbec vycházet z domu. To pro mě bylo tím signálem. Zhubla jsem prvních 17kg. Poté jsem se ale zastavila, vzdala jsem to. Stále jsem byla hodně silná, stále jsem měla přes 100kg. Poté jsem se ale zamilovala. A hodně. To bylo signálem číslo 2. Opět mě to nakoplo. Je to asi rok a půl zpátky a hrdě musím říci, že od té doby se mi daří.

Pokusila ses zhubnout dříve?
Hubnout jsem se snažila prakticky pořád. Celé dětství jsem se nenáviděla. Ale nikdy jsem to nedokázala. Až jednoho dne se ve mě něco zlomilo a touha po tom být hubená byla větší než touha sníst celou pizzu.

Jaká byla první věc, kterou jsi udělala ve svém "hubnoucím programu"?
První věcí, kterou jsem udělala bylo to, že jsem si hned ten první večer poprvé zacvičila. Pamatuji si, že to bylo opravdu šílené. Všechno mě bolelo ještě další 4 dny. Poté jsem ze dne na den změnila jídelníček. Pro něčí tělo naprostý šok, pro to mé svoboda.


Jaké byly tvoje hlavní neřesti a jak ses dokázala zbavit chuti k nim?
Hlavní neřesti.. Hodně lidí vlastně ani nezná můj životní příběh a přesto mě soudí. Chodívala jsem kolem lidí a slýchala je říkat věty typu: "Pane bože, vidí se? Jak je možné, že to nechává zajít tak daleko?". Jenže tohle mi nepomohlo. Já zajídala stres - kterého jsem měla v životě opravdu hodně. Někdo řeší stres tím, že nic nejí, já dělala opak. Dá se říci, že mě jídlo uklidňovalo. Doma jsem měla hodně problémů. Otec hodně pil, mamka nás živila dá se říci sama. Byla od rána do rána v práci. Dělala pro nás vše. Za to ji jsem navždycky vděčná, protože ona.. je opravdový anděl. Přišel domů otec opilý a nadával mi. Šla jsem a snědla jsem čokoládu, protože jen díky tomu jsem se cítila trošku lépe. Takže moje hlavní neřesti bylo sladké a tučné jídlo, které pro mě mělo něco jako "tlumící účinky". A jak jsem se toho nakonec dokázala zbavit? Nedokázala. Pořád to v sobě mám a vždy to v sobě mít budu. Moje mysl je jen o něco silnější, než ta touha po tom nezdravém jídle.

Je něco, co můžeš dělat teď, když jsi hubenější lépe, než předtím?
Něco? Všechno! Běhat, cvičit, smát se, nakupovat. Bože, je tak nádherný pocit nakupovat a vědět, že si můžeš vybrat z čeho jen chceš! A mám jistotu, že u žádné činnosti se nikdy nezadýchám.

Podle koho/čeho cvičíš?
Nemám nic předepsáno, cvičím podle toho, jak se zrovna cítím. Ale můj každodenní základ je 300 dřepů, 200 sklapovaček. Poté ještě 2 druhy cviků na ruce a většinou cvičení zakončuji Pilates. To je takový dá se říci můj základní "everyday workout".

Cvičíš doma nebo chodíš do posilovny?
Já jsem rozhodně zastánce pouze domácího cvičení. Posilovny vyloženě nesnáším. Jsem důkazem toho, že 58kg se dá dost dobře zhubnout i bez předražených posiloven a všeho podobného. Mě k tomu stačil obyčejný běh a vlastní cvičební plán, který jsem si navíc namyslela úplně sama.

Jaké změny jsi udělala ve svém životě?
Můj život je celý o změně. Nic v mém životě není stejné. Nejsem na dietě, jen mám naprosto jiný životní styl. Můj život už není o lenošení. Nepamatuji si den, kdy bych nic pro své tělo neudělala. Kdybych si jeden den nezacvičila, svědomí by mě doslova zadupalo do země. Všechny potraviny, které jsem dříve jedla jsou pryč. Někdy si už připadám jak králíček, ale stojí mi to za to. Samozřejmě mám také dny, kdy mám chuť dát si něco nezdravého. A s klidným svědomím můžu říci, že jednou za čas si kousek něčeho nezdravého dám. Stejně vím, že to v následujících dnech opět krásně vycvičím.


Jaké je tvoje oblíbené zdravé jídlo?
Moje nejoblíbenější je rozhodně vodní meloun! Toho nemám nikdy dost. Dále mám taky hodně ráda nízkotučné bílé jogurty, brambory, těstoviny nebo broskve.

Co tě motivuje?
Je to zvláštní, ale zrovna nějak nemám něco, co by mě motivovalo, snad jen a pouze vlastní tělo. Když se podívám do zrcadla a vidím, jak tukové polštářky ubývají a tělo se tvaruje. Když už je nejhůř a mám pocit, že to všechno vzdám, jdu na internet a koukám po nějakých motivačních obrázcích. Vždy to alespoň maličko pomůže.

Co by jsi vzkázala nebo jakou radu by jsi dala holkám, které se snaží a chtějí zvládnout to, co ty?
Nikdy z hubnutí nedělat konec světa. Všechno se dá zvládnout, jen to chce čas. Hodně času. Tak, jak jste ty kila navíc nenabrali přes noc je ani přes noc všechny nezhubnete. Pokud se na hubnutí budete až moc soustředit, skončíte tam, kde jsem byla před nedávnem já. Přestanete skoro jíst a budete si připadat hrozně. Jezte, s mírou, ale jezte. Máte chuť na něco nezdravého? Dejte si malý kousek a pořádně si jej vychutnejte! Ale vždy pro své tělo něco dělejte. Když už se vám večer nechce hodinu cvičit, jděte se alespoň projít. Všechno je to jen a jen na vás. Na vaší snaze a vytrvalosti. A věřte mi - co uděláte pro své tělo dneska, zítra vám za to poděkuje.



Snad se vám rozhovor líbil, kdyby chtěl takto někdo pomoct (s jiným tématem jako například šikana,..) druhým lidem pomocí takového rozhovoru. Ráda jej s ním udělám :) Napište mi do komentáře nebo na e-mail, pokud chcete aby to bylo anonymné a na blogu se vaše jméno neobjeví :)

Mějte se v lásce

  • Share:

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Inspirující článek a dívčina :) Všem dokazuje, že všechno je možné...stačí jen chtít. :) Moc se mi líbí tenhle typ rozhovorů. Hlavně to, že dívčina je zajímavá i přes to, že není slavná. Jako to u ostatních rozhovorů bývá (hon na youtubery) Dali jste mi další motivaci, děkuji :) Věrce to teď moc sluší, je nádherná :))
    Buď chaotická, buď glamour!
    -Eva
    http://chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Ta změna je neuvěřitelná, pořád ty fotky zkoumám, jestli to nejsou dvě různé holky. Věrce gratuluju a myslím, že dalších 6kg už ani není třeba hubnout

    Jsi krasna giveaway

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasný článek. Obdivuju tyto lidi, že se rozhodnou s tím něco dělat. Držím palce do vysněné váhy, už je to jen kousek! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wauu, to je neskutečnéé :))) moc ji to prospělo a Věrka ještě mnohem více zkrásněla! Tleskám a jen tak dále na cestě za dalšími 6 kily dolů :)) Tohle je hrozně inspirativní a motivující :))

    OdpovědětVymazat
  5. Konečně jiný typ článku, který mi i něco dal :) jen tak dál :) Cappuccino Lover

    OdpovědětVymazat
  6. This is amazing. Congrats to your friend. I really admire her for her willpower.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovědětVymazat
  7. To je hodně dobrý! Tyhle příběhy mám ráda, myslím, že to lidi motivuje :)

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, ta fotka v těch kalhotách :O Obrovský kus práce! The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, muselo to stát hodně úsilí, ale věřím, že to stálo za to :)

    OdpovědětVymazat
  10. Páni,zhltla jsem to od začátku do konce. Úžasná proměna. Obdivuji!

    OdpovědětVymazat