Přeskočit na hlavní obsah

Sukulenty a netřesky.

Asi před dvěma měsíci jsem si koupila sukulent a netřesky Flóře v Olomouci. Netřeskám se daří skvěle, ale sukulent to nějak fláká, což mě hodně štve.

Těžko se hledá název toho mého sukulentu, 1. sukulentů je šíleně moc a za 2. můj vypadá úplně jinak, než ty na těch fotkách a tak si nejsem úplně jistá. Každopádně jsem vám nafotila jak vypadají ty mé. Na netu jsem našla i krátké informace, tak kdyby to někoho zajímalo, najdete to v celém článku :)


Pachyphytum viride: Název pochází z starořeckých pachys (= silný) a Phyton (= rostlina), podle tvaru listů, viride znamená "zelené".. A tady bych se trošku hádala protože můj sukulent už je takový modro-fialový :( :D
Pachyphytum viride je evergreen, trvalka, sukulentní rostlina a je největší druh rodu. Stojí ve volných rozetech, má podlouhlý a kulatý stonek. Listy nejsou matné a jsou tmavě zelené až do fialovo-červena. Mohou být až 10 cm dlouhé.



Netřesky: Vytváří přízemní růžice krátkých dužnatých listů. Jsou to rostliny víceleté, avšak po vykvetení rostlina odumře. Netřesky jsou oblíbenými zahradními rostlinami, zejména do skalek. Český název „netřesk“ pramení z pověry, že netřesky rostoucí na střeše stavení chrání před bleskem. Latinské Sempervivum je složeninou slov Semper (vždy) a vivus (žít). Odkazuje na schopnost netřesku růst na nehostinných místech.




Mějte se v lásce

Komentáře

  1. wow závidím :)) Já osobně jsem byla nedávno na Floře ale jaksi jsem to prošvihla :)) Sama mám doma pár kaktusů ale musím je přesadit tak jsem zvědavá :D Jinak musím říct skvěle napsaný článek :)

    http://dramaticalrose.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně zajímavé barvy mají :)

    OdpovědětVymazat
  3. to sú krásne rastlinky! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. Mým sukulentům se nedařilo kvůli nedostatku sluníčka. Musela jsem je přendat na okno, kam praží slunce co nejdělší část dne a hned to bylo lepší. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii. 

Kryštof - Srdcebeat

Dnes se spousta lidí konečně dočkalo nového CD kapely Kryštof. Nové album nese název Srdcebeat. Jedno z nejvíce žádaných cd se dnes začalo prodávat v T-mobile prodejnách.
Pakliže máte rádi Kryštofy a nemáte cd (či přemýšlíte o koupi), koukněte se níže. :)

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.