Přeskočit na hlavní obsah

Zahradnicí na hodinku

Ač ke květinám nemám nějaký dokonalý vztah (ale postupně ho nacházím), tak jsem si nedávno koupila semínka levandule lékařské. Až posléze jsem se dočetla, že je to běh na delší trať, ale co se dá dělat.
O víkendu jsem se tedy vrhla na zasazení semínek do květináče. A protože tohle bylo v podstatě moje první sázení ( dobře, tak možná někdy v dětství jsem mamce pomáhala na zahradě, ale časem mě to přestalo bavit ) nafotila jsem ho. Sázení mě začalo šíleně bavit a tak bych chtěla překecat maminku aby mi věnovala nějakou část zahrady, kde si něco nasadím ( prozatím nevím co, ale spíše nějaké květiny nebo bylinky - nějaké nápady? Určitě mi je napište do komentářů.:) ).


Přemýšlela jsem, jak tento článek napsat. A napadlo mě, že bych mohla udělat takové info o pěstování levandule a napsat i něco o levanduli, i když věřím, že levanduli všichni znají a ví jak se sází. Ale co kdyby přece jen :)


Co je to levandule? Stále zelený dřevnatý, rozvětvený polokeř s kůlovitým kořenem. Může vyrůst až do výšky 60cm. Květy jsou malé a intenzívně vonící, barva je většinou modrofialová, ale existují i růžové či bílé.
Jaké má využití? Levandule se převážně suší a dává do tzv. vonných polštářků, to proto, abyste v noci lépe usínali. Zmírňuje totiž napětí a stres. Používá se ale taky do éterických olejů a kosmetiky obecně. Můžete ji také dát do skříně proti šatním molům.
Jak se pěstuje? Zasejte ji do lehké, spíše suché půdy, vyroste vám ale i dobře v běžné půdě. Pakliže pěstujete rostlinu v květináči, moc ji nezalévejte, vystačí si totiž s malou zálivkou.
Kde umístit levanduli? Na suché, slunné místo s dobrým odtokem vody :)


Připadá mi to až neskutečné! - Janet zahradník! :D
Jak už jsem psala výše, jestli máte nápady na nějaké krásné květinky nebo bylinky napište do komentářů. Moc se těším :3


Mějte se v lásce

Komentáře

  1. my sme kúpili už vyrastenú v tescu. Krásne levandulovo vonia a to nie je ani rozkvitnuta....v kvetinárstve sme na jednu narazili z kvetom a necitila som z nej nic..:/

    OdpovědětVymazat
  2. wáá som zvedavá už na celú rastlinku, ako sa jej bude dariť, dúfam že postneš potom rozkvitnutú :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som si zasadila do kvetináča mätu a je to super len tak si vyjsť von a odtrhnúť vlastné bylinky ;)
    Michelle

    OdpovědětVymazat
  4. Mě teda zahradničení vůbec nechytlo. U nás v rodině se tomuto koníčku věnuje pouze teta, ale já jsem tomu prostě nedokázala propadnout. Přijde mi to nudné, ale věřím, že pokud to někoho fakt baví, dobře se u toho odreaguje. Snad ti levandule vydrží! Protože já mám v pokoji jednu jedinou kytku, u které se docela divím, že ještě nechcípla. (:D)

    OdpovědětVymazat
  5. bodinku ja tak tu levandulu milujééém :) tiež som si vysadila levandulku na balkonik :) milujem bylinky:)


    https://clodyteenmummy.wordpress.com

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem opravdu zvědavá jak se jí bude dařit :) Já sama si kupuji Lebanduli u tety v květinářství :)Napadlo mě zasadit si nějaké bylinky já ještě donedávna měla doma řeřichu a pažitku jenže jsem to nějak zapoměla zalívat :D

    OdpovědětVymazat
  7. Pro mě je must have bylinka máta :), v květináči mám ještě rozmarýn a bazalku, ale mátu používám skoro každý den :).

    tpatc.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to se nedivím, v letních dnech je máta nejlepší! :3

      Vymazat
  8. Ako som tak čítala tvoj článok spomenula som si ako som si nedávno s kamarátkou kúpila levandulovú zmrzlinu , ktorá mi absolútne nechutila ,ale bola to celkom sranda :3 ..tak držím palce s tou záhradkou :) inak super článok!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

INSPIRACE: Ofina

Před dvěma lety jsem ofinu ostříhanou měla, nechodila jsem ji průběžně zkracovat do stejného tvaru, a tak mi za ty dva roky dorostla na stejnou délku mých vlasů. Ještě ke konci starého roku (2016) jsem si ji nechala ostříhat znovu, možná, že jsem ji chtěla trošičku jinak, ale zatím jsem docela spokojená. Jen musím přiznat, že je to opravdu pracnější s ní než bez ní.

INSPIRACE: Krátké vlasy

Připadá mi, že v poslední době jsou jen dva typy stylů vlasů, které momentálně frčí, a to krátké vlasy a ofina. No a dnešní článek bude právě o krátkých vlasech.
Upřímně? Já to úplně miluju, a kolikrát mám chuťse tak nechat ostříhat i já. Ale své dlouhé vlasymám natolik ráda, že bych to prostě neudělala. Jo, už několikrát jsem se rozhodla, že se nechám ostříhat takhle na krátko, ale v momentě kdy sedím na kadeřnickém křesle a kadeřnice se mě zeptá, jak moc to chci ostříhat, vždy řeknu jen konečky nebo jen to, co je doopravdy nutné.

RECENZE: Aussie - Šampon Miracle Shine

Šampon od Aussie - Miracle Shine obsahuje perlový prášek, ten by měl způsobit lesk vlasů, a australský ženšen, který má vlasy posílit a dodat jim energii.